Youtube hirdetések beállítása
Álljak be a sorba az idegölő Youtube reklámokkal?
Szinte mindenkinek ismerős az érzés, amikor egy számunkra érdekes videót indítanánk el, de megzavar egy átugorhatatlan reklám. Valóban bosszantó tud lenni, viszont ezekben a hirdetésekben ez a kulcs. Ugyanis, minél nehezebben tudjuk ezeket a reklámokat elkerülni, annál gyorsabban tanuljuk meg a cég nevét. Arról nem is beszélve, hogy a mögötte álló brand egyenesen beleég a tudatunkba. Ismerős annak a cégnek a neve, aki bútormentő ötleteket ajánl? Hát persze, éppen ez a célja a hirdetéseknek. Nem tekinthető a legkedveltebb digitális marketing hirdetési formának, azonban a gyors márkaismertség elérésére kitűnő eszköz. Fontos leszögezni, hogy a hirdetésre való átkattintás elérése magasabb költséggel érhető el. Ha rendelkezel nagyobb büdzsével, akkor forgalomnövekedés céljából válaszd a Youtube hirdetéseket!
Milyen hirdetési lehetőségeket rejt a Youtube?
Az aktív felhasználókról elmondható, hogy a legtöbb formátummal már találkoztak. Bemutatunk most 4 hirdetési típust, amit érdemes használni.
Nem átléphető hirdetések
Ez tekinthető a legismertebb fajtának, ilyenkor a videó elindulása előtt egy 20 másodperces hirdetés ugrik fel, amit végig kell néznünk. Milyen előnye van? A felhasználók akkor is megnézik a hirdetést, ha számukra nem releváns, így a rendelkezésre álló idő alatt meggyőzheted őket arról, hogy szükségük van a termékedre vagy szolgáltatásodra.
Könnyen átugorható hirdetések
Ebben az esetben a felhasználónak lehetősége van 5 másodperc után továbblépni a hirdetésen, vagy eldöntheti, hogy végig nézi. Ez a fajta hirdetés nem feltétlenül a videó legelején jelenik meg, hanem akár a videó nézés közepén is felbukkanhat.
Rövidebb típusú hirdetések
A legbarátságosabb fajtája a Youtube hirdetéseknek, ugyanis 6 másodpercnél nem hosszabbak. Tény, hogy ezek nem átugorható hirdetések, de talán kevesebb bosszúságot okoz a felhasználónak.
Gyorsan bezárható fedvényhirdetések
Ezeket a hirdetéstípusokat bármikor bezárhatjuk, azonban még így is szembetűnő, hiszen a videó nagyobb részében egy hosszúkás lécként tűnik fel. A többi hirdetéshez képest kizárólag számítógépes felhasználókat céloznak meg vele.
Hogyan célozz meg specifikusabb közönséget?
A Youtube Ads hirdetések kezelése nagyon hasonló a Google hirdetésekéhez, azonban néhány egyedi lehetőséggel még így is büszkélkedhet. Lehetőségünk van demográfiai adatok alapján megcélozni a felhasználókat, vagy akár érdeklődési kör alapján is. Sőt, a felhasználók által keresett kulcsszavak, vagy termékek beállításával egy specifikusabb közönséget is módunkban áll megcélozni.
A Youtube hirdetéseken kívül, más hirdetési formával is találkozhatsz, ilyen a Google Display és a Google Shopping. Ha bármiben elakadsz, és egy szakmailag felkészült csapatra lenne szükséged, keresd fel a Selector Online Marketing Ügynökséget!